Nápady pro vás


Je dobré učit děti básničku, aby se správně naučily říkat hlásku, kterou neumí? JENOM TO NE!!! Promiňte mi mé zděšení, ale napadl mě podobný příměr. Vaše maminka chce, abyste jeli Velkou pardubickou, nemusí to být hned napoprvé super, ale budeme to zkoušet. Cože? Vy neumíte jezdit na koni? To nevadí, to se naučíte během závodu. Totéž my bychom...

Za mě jediné ano z důvodu "uklidnění dítěte" (chápu, že někdo opravdu nemůže jinak), ale pak následují samá NE.

R je artikulačně náročná hláska. Jazyk musí být dostatečně pevný a zároveň špička jazyka za horními řezáky tvoří méně pevný uzávěr, který musí dítě "profouknout", aby vyloudilo onu kýženou vibraci.

Podle tabulky můžete orientačně zjistit, na jaké úrovni je řeč dítěte. Vývoj řeči je velmi jedinečný a u každého jiný, proto se neděste, že dítě není "tabulkové". Pokud jsou však rozdíly výraznější nebo se vám něco nezdá, je lepší vyhledat odborníka.

Rytmizace je prostě roztleskávání. Běžně se dělá v mateřských školách, ale ne vždy a navíc není možné u všech dětí zkontrolovat, jestli to opravdu vytleskají dobře. Při roztleskávání si dítě výslovnost slova "zpomalí" a lépe může vnímat jednotlivé hlásky (nejlépe s Vaším správným mluvním vzorem). Zkuste si to doma, zabere Vám to minutu až dvě a...

Zajímají Vás informace, rady a doporučení v oblasti řeči, výchovy a vzdělávání dětí? Pak jednoduše klikněte na odkaz a přidejte se do skupiny "Centrum pedagogické pomoci"
a o nic už nepřijdete.

Odkaz na facebookovou skupinu "Centrum pedagogické pomoci" naleznete ZDE